Jeugdvergunning

Ben je niet ouder dan 14 jaar en vis je nooit met meer dan één hengel?

Dan kun je op deze website een gratis jeugdvergunning van onze vereniging aanvragen. Deze gratis jeugdvergunning is geldig voor alle sierwateren in de woonwijken van onze gemeente. Je mag hier alleen vissen vanaf openbaar toegankelijke oevers.

• Je mag met de gratis jeugdvergunning NIET vissen in de kanalen en de wateren op de industrieterreinen
  • Je mag vissen met 1 hengel
  • Je mag alleen vissen met brood, maden, wormen, deeg of maïs.
  • De gevangen vis moet onbeschadigd in hetzelfde water worden teruggezet
  • Het is verboden vislijn en ander afval achter te laten

Dus ben jij niet ouder dan 14 jaar en vis je nooit met meer dan één hengel?

-> Vraag dan hier je gratis jeugdvergunning aan!

Nieuwe Flyer 'Leer vissen met onze gratis jeugdvergunning!'.

Om kinderen tot 14 jaar op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de hengelsport biedt Sportvisserij Nederland de gratis online jeugdvergunning aan. Hiermee kunnen ze vissen zonder lidmaatschap, maar mogen ze alleen in verenigingswater vissen met slechts één hengel en beperkte aassoorten.

-> Meer lezen over de "Online jeugdvergunning: welkom bij de vereniging!" Download hier het infoblad.

Voor uw eigen verenigingswebsite kan er bij Sportvisserij Nederland een online jeugdvergunning module aangevraagd worden. Hiermee worden de jeugdige vissers geregistreerd. In combinatie met een goede promotie van deze module kunt u als vereniging een nieuwe impuls geven aan het jeugdvissen in uw wateren.

Om als vereniging meer bekendheid aan de online jeugdvergunning te geven, heeft Sportvisserij Nederland een flyer gemaakt. De flyer kan bijvoorbeeld uitgedeeld worden aan kinderen jonger dan 14 jaar die aan het vissen zijn.

Op de achterkant van de flyer is er ruimte om een etiket te plakken met uw eigen verenigingsinformatie. Deze informatie moet leiden naar de online jeugdvergunning module op de eigen verenigingswebsite waar de jeugdvergunning online aangevraagd kan worden.

Wilt u de flyers gratis ontvangen? Geef dan per e-mail de volgende informatie door:

1) het aantal gewenste flyers

2) en het bezorgadres.